When I asked my grandfather what his surname, Paravisini, meant, he explained that it meant paradise. And I believed him. I haven't been here in Corsica for ten years. I'm back today. I'm putting on a dance show, Paci (peace in Corsican), without imagining that it will take me back to my family history and this Corsican land. Will I know what happened ten years ago? Who would be willing to talk to me? If silence stands in front of me, what will I invent to thwart it? At a loss for words, I decide to invite dance into the battle.