Alf returns to his Catholic school and encounters a new student, Oliver, who captivates him, leading him away from his lifelong friends. Yet, when faced with adversity, Alf betrays this attraction, opting to display his masculinity to his friends. This choice results in dire consequences that will leave an indelible mark on them all for life.