Against a backdrop of folk guitar, Alex, a twenty-five-year-old musician, dreams of going far away. Since his mother's death, he's been taking care of his father, Denis, overwhelmed by grief, and looking after his little brother, Lucas, who keeps getting into perilous situations. One evening, Alex discovers an old Volkswagen van in a field and its curious owner, Peter, a seventy-year-old hippie straight out of Woodstock. With his help, the two brothers set out to restore the minibus and hit the road to escape their hometown.