"School bullying, our lives afterward" gives voice to the suffering of adults who were bullied as students. Ten, twenty, or thirty years later, the trauma is still very real. By following the journeys of Nathalie, Laurine, and Samuel, this film exposes the long-term damage caused by school bullying, highlighting a significant failure of the educational institution and a massive public health issue.