Italy is among the top 5 food exporters in the world thanks to tomatoes, olive oil, and mozzarella. These products are loved worldwide and generate substantial profits, a fact that has not escaped the attention of the mafias.
The Camorra in Naples, Ndrangheta in Calabria, and Cosa Nostra in Sicily have infiltrated the agricultural sector. Indeed, much more than drugs, food is tomorrow’s business and carries fewer risks.