Author Cédric Gras travels up the two rivers to discover the arid regions that are heir to the Silk Routes, and understand how they have shaped the lives of the millions of people living in Central Asia. Both rivers are a source of life in the midst of the desert, yet no one wonders about where the sustaining water originates.