Disputes on abortion, assault on the Capital in 2021, outbreak of racist violence ... Never has the American radical right been as powerful and visible as today. Blame it on Donald Trump. Obviously. But not only. A conservative minority has been working in the shadows for more than thirty years to impose its views.
Today it is bearing the consequences. lts victories are the culmination of a thoughtful, methodical strategy, organized around a political-judicial system that the party knew how to exploit. A minority which took power against the will of the majority of the American population, and which intends to continue its progress, with its sights set on the 2024 election, at the cost of possible democratic chaos and a threat on civil peace.