By studying the flight of insects and birds, scientists hope to create the next generation of efficient bio-inspired flying machine. Like the famous inventions of Leonardo da Vinci, they are reimagining new ways of flight.
Nature has developed an extensive set of solutions for efficient flying. Physicists and biomechanists are decoding the aerodynamics of flying animals. Based on this new research, engineers and roboticists are working on building tomorrow’s bio-inspired drones and airplanes.