Paris, May ‘68: A 9-year-old boy is thrilled to stay a few extra days with his grandparents in their perennial apartment, joined by his two lively uncles— a visual artist and an aspiring intellectual—and his colourful great grandmother from Odessa, while his parents join the historical protests. As the country is turned upside down, the family is forced to confront the past when an illustrious guest seeks shelter in their venerated hideout.