Signalements retraces the journey of Laurence Jambu, a remarkable woman who single-handedly confronts the entire system associated with early childhood abuse to save her niece Karine, a victim of her own family. She won her after more than 10 years of relentless struggle. The film is a magnificent love story that pays tribute to both women. Laurence loves Karine like her own children. Karine will do anything to ensure that justice recognizes her aunt’s struggle.