Bakelite, an underwater ballet filmed in the Mediterranean Sea, is an ecological tale about our paradoxical relationship with plastic. Originally an enchantment, the spellbinding dance between a naiad and a giant made of plastic waste turns into a perilous battle against marine pollution.