Tearikinui, a young Polynesian, has a dream: to become a photographer. He plans to join the army, his only chance of achieving his goal and making a living from his passion. As he prepares to make a fresh start, leaving his family and friends behind, Vairumati, his childhood sweetheart, returns from France for the school vacations.