My Sweet Land is a coming-of-age story set against a multigenerational war in the Caucasus Mountains. 11-year-old Vrej, who dreams of becoming a dentist, is forced to leave his homeland, Artsakh, during the 2020 war with Azerbaijan. Months later, upon his return to his surviving village, he must learn the ways of war to defend his endangered home.