Michel Legrand, jazz musician and composer extraordinaire, has left his mark on the history of cinema, including the films of Jacques Demy, especially The Umbrellas of Cherbourg, the 60th anniversary of which is being celebrated in Cannes. Using never-before-seen archives and personal accounts, the film looks back on a lifetime dedicated to music, and the career of a man who served it masterfully to the very end.