David Fuentes is a Mexican journalist who has been investigating organized crime for twenty years. From Ciudad Juárez to Mexico City, he has infiltrated criminal circles and documented many homicides. When he receives death threats, David tries to distance himself, but can't stop working. Journalism is his whole life. « Niña cuando yo muera » is the portrait of a man torn between his role as a father of a teenage girl, and his work : write about the daily violence of his country.