Claudio was born in Greece, raised in Venice, married to Taranto, and it was in New York that he was murdered after having pursued the American dream for twenty years. Giacomo Abbruzzese reconstructs his grandfather's story, immersing us in the New York of the 1960s, with Billy Joel's sounds and a gangster movie atmosphere.