Is My Living in Vain is a meditation on the continuing history and emancipatory potential of the Black church as a space of diasporic belonging, affirmation and community organising. Weaving together archival imagery, oral histories and 16mm shot footage on location. The film examines the emancipatory potential of churches as spaces of infrapolitics by exploring the sonic, political, spiritual and existential connections between specific communities across West Philadelphia and South East London.