There is a multitude of biases anchored deep in our brain that leads to errors of perception, evaluation, interpretation... Originally, their function is to allow our brain to save time and energy by developing mental shortcuts. They also facilitate our sociability. In the complexity of our modern world though, this cerebral trick sometimes turns against us, and certain ancestral mechanisms are no longer adapted to the reality of our daily life.