Adri has been living in Senegal for fifteen years, in a happy mixed couple with his wife Aminata, who is about to give birth to their first baby. When he is sent back to France for a visa problem, he is greeted by his wife’s cousin Sekou, who lives and works in Paris and is more French than frog’s legs. Desperate to get home, Adri must team up with Sekou, who takes him on a tour of French Terroirs, to save his own job. But between Adri, who is more Senegalese than his cousin, and Sekou, who is over worried about his clients’ reactions to his skin color, the unlikely duo is in for a very wacky road trip… But as they get to know one another and reconnect with their respective roots, the cousins discover that open minds and hearts might be easier to find than expected.