"For you, I'd climb Mount Everest!" It would have been better if Samy had kept quiet that day... Particularly as Nadia doesn't really believe in his lofty talk. And yet... Because of his love for her, Samy leaves the projects where he lives behind and sets out to climb the mythical 8848 meters that make Everest the roof of the world. His departure excites his friends, then the whole 'hood, and before long all of France, who get caught up in the emotion generated by the feats of this young, ordinary guy who's in love. His adventure is a message of hope: each of us can invent our future, because anything is possible.