Sibylle, a Parisian working girl, desperately needs to land a promotion which she will obtain by buying out a hardware store in order to open a supermarket instead. But the store is located in a rural and traditional area of the Southwest of France: the Basque Country. Sibylle thinks she tricked the landlord, but the old man is under guardianship. To close the deal, Sybille must negotiate with Ramon, the landlord’s nephew. She must get her money back and sign the agreement ASAP; otherwise she’s red! From the start, she knows it won’t be easy as the Basques don’t intend to let a Parisian girl boss them around, no matter how pretty she is.