Jean, an office worker, vents his spleen from dawn to dusk on every living creature, human or animal. His horrible behavior finally gets him fired. Jobless, he decides to go visit his uncle in a retirement home in La Baule, a beach resort. He runs into Antoine, a conjurer and practitioner of meditation, a gentle, generous guy who is also heading back to La Baule, where he lives. At first, Jean finds Antoine’s mysticism and goodness infuriating, but he is also attracted by his simple honesty. He offers him a ride in his car. On the way, the car breaks down and they have to spend the weekend in a village, waiting for it to be fixed. Over the weekend, Antoine tries to improve Jean’s bitter, cynical nature.