Baptiste, a talented imitator, is unable to make a living from his art. One day, he is approached by Pierre Chozène, a famous but discreet novelist, constantly disturbed by incessant calls from his publisher, his daughter, his ex-wife... Pierre, who needs peace and quiet to write his most ambitious text, then suggests that Baptiste become his 'answering machine' by pretending to be him on the phone... Little by little, Baptiste doesn't just imitate the writer: he develops his character!