Promised a brilliant professional future, but tired of seeing her career level off because she must increasingly take care of all daily tasks, Marianne pushes her husband Bruno, a high-flying financier, into sharing duties more evenly. To achieve this, she doesn't hesitate to employ some rather strange and strong means. In the name of their love, their children, quite simply, their future.
Equality, difference, 48 Hours a Day is a comedy about a woman's lot today, and how women must constantly juggle work, husband, children and home, while striving to sacrifice nothing.