Margaux, a seven-year-old girl, has for faithful pet Ticky, a beautiful Golden retriever. But this one falls ill and dies prematurely. Christian, the dad of Margaux, not knowing how to announce this sad piece of news to his daughter, is going to set up a moving and funny stratagem so that Ticky can continue to live in the heart of his daughter.