On a hot summer night in Paris, Félix meets a young woman, Alma, and falls in love. The next morning, Alma hops on a train to join her family in southern France. Félix, determined to follow his soulmate, embarks on a carpool ride with his best friend Chérif and their reluctant driver Edouard. When the car breaks down upon arrival, things turn sour: Alma doesn’t seem too pleased by this unexpected visit.
Guillaume Brac gracefully films young adults, from different cultures and social backgrounds, who meet during a shared summer in southeast France. À l'abordage! is a vacation comedy as much as a romantic adventure, featuring a troupe of vigorous young actors.