Jean is slow, he builds his life around his anxieties and considers himself unsuited to life in society. He shares an apartment with Alex, who is rapid. Passionate about aerodynamics and eurodance, Alex lives fast and asks himself as few questions as possible. One morning, he receives a fast friend, Lou, at their place, while Jean had also planned to receive a slow friend, Caroline.