The ISS, the International Space Station has gone silent. The crew is in distress. Simultaneously, in Kazakhstan, Isaak Turgun a Kazakh cop, discovers a wax covered decapitated body. Positive indication leaves no room for doubt: the body belongs to an American astronaut Anthony Kurz currently on a mission on the ISS. Meanwhile French astronaut Anna Zarathi, who began a passionate affair with Kurz six months ago, forms an unlikely partnership with Isaak to pursue their own unofficial investigation.