Dolly is one of twenty-one members, and the only woman, of a cooperative of rail drivers based in the village of Caracoli. These drivers carry on their shoulders a makeshift transport system that is indispensable to the thousands of inhabitants of rural Colombia. Motorrodillo is a ride through a tropical forest on an abandoned railway.