Constellations of thousands of satellites have begun to orbit the Earth. Intended to provide global access to the Internet, they actually threaten the geopolitical balance on Earth. By settling in strategic orbits, they mark an appropriation of this part of Space by the United States. The rest of the world is trying to react to this major political issue: to keep its independence.