West African waters have one of the richest fish stocks in the world. This has been a blessing for the people of the region.
Since the 1980’s, foreign powers have rushed to profit from this rich fish stock. European first, then Chinese, Russians and Turkish. Their industrial vessels have been overfishing these waters and plundering the resources.
Raid on the Atlantic takes us to Senegal and dives into the reality of those who face and embody the fight against the plundering of West African waters. In parallel, it brings experts together to shed light on what is behind this phenomenon, who is leading it and what are its implications on a local and global scale.