His name is Gérard. He is seventy-four years old. He lives in Paris with his wife Marie. He is an actor. He was diagnosed with Alzheimer's almost a year ago, and now has to adapt his daily life to the disease that has already set in. Luminous and optimistic, Gérard and Marie reveal their inner lives, of sufferer and carer, through the prism of activities that can help slow the disease, and above all keep life going, as lucid as they can with deteriorating memory.