On ne tue jamais par amour is a short, dance-based documentary that tells the story of domestic violence and denounces the failure of the public response to take real account of victims' psychological suffering. Anonymous victims' voices provide shocking insights into the mechanics of violence, deciphered by psychologists. Empowerment, domination, fear, physical and psychological suffering, and despair characterize these violent relationships, often experienced as a dark echo of childhood traumas linked to an already violent family model. Through dance, Kevin Gay creates a striking contrast, offering a powerful interpretation of domestic violence.