Between 1941 and 1944, thousands of pleas from Jews or relatives of victims of persecution were sent to the Commissariat-General for Jewish Affairs and to Marshal Pétain. A stunning immersion in the Vichy period in France, through letters which are fragments of life and testimonies of shattered stories.