1997, the tensions between religious and secular Turks are increasing. Fourteen-year-old Ahmet is sent by his recently converted father to an Islamic dormitory, a “Yurt”, to learn Muslim values. Ahmet works hard to be the perfect son but he has trouble fitting in with rough kids at the Yurt, and feels isolated in his day secular school, where he hides his new home from his classmates. His only solace is a new friend Hakan, a street-smart kid who knows how to work the Yurt system. Together they dream of making their own decisions.