Fanny, a shy and lonely teenager, goes on a language exchange to Germany. In Leipzig, she meets her pen pal, Lena, a teenager eager to become politically active. Fanny is troubled. To win over Lena, she invents a life for herself, to the extent of becoming trapped in her lies.