I immediately foresaw the difficulties involved in setting this story Madame de la fayette's era. At the same time, i thought , given that itis the drama of strong contrsts, if i recreated the conflict, setting it in a society as permissive as ours is today when it comes to love, the dramatic situations would be even deeper. The moral code controlling and thwarting love was anachronistic, and i thought it interesting to accentuare this by making Madame de Cléves' object of passion a pop singer and her confidant a anun who was once childhood friend. I was then overcome by the desire to accompany this sad, intimate story of passion with fragments of a social vision. They would show the disturbances that now rattle, with the same force as cruelties of pas times, this incorrigible world that we live in.