Thierry was a beaten child. He was built against the violence suffered and has every reason to be proud of the result. But childhood traumas are still present, generating anxiety and a perpetual lack of self-confidence. The announcement of the imminent death of the father guilty of the brutality, and with whom Thierry has broken off all relations, sounds the hour of reckoning. The time has come for him to put his memory and his feelings in order. To liquidate the past, you must first understand it. This is what Thierry strives to do with the help of his shrink and his relatives, his mother, his sister, his companion, with the support of his children, above all, for whom he knew how to be a tender father. who has not reproduced the pattern of his own curse...