Sofiane, son of a former Algerian embassy clerk, has travelled a lot. Now a student in Lyon, his visa has been revoked and he lives under the threat of expulsion. Hoping to regularize his situation, he agrees to work for a Muslim funeral home. Amidst parties, encounters and his job, Sofiane will start an initiatory journey that will lead him to find himself, shape his own identity and gradually move towards adulthood.