In the working-class district of old Marseilles, Rosa is the heart and soul of her community, a nurse and the matriarch of a large and close-knit family. But approaching retirement and surrounded by political inertia, she is feeling disillusioned. Until she meets Henri and realises it is never too late to fulfil her own political and personal dreams.