Chenghua is nine years old and has to prepare a presentation about space with her best friend. She can't find the time to do it because her parents are always asking her to translate for them. Her parents don't speak French and are dependent on their daughter, unaware of the burden this places on her. Chenghua can't take any more and tries to free herself from her family. Her desire for space and her natural enthusiasm will help her take the step.