Eight-year-old Violette, an orphan, goes to live with her Uncle Régis, a custodian at the Château de Versailles. Shy Violette hates him: she thinks he smells and then decides she'll no longer say a word to him. In the abode of the Sun King, the little stubborn girl and the big bear will tame each other and together get through their grief.