Pierre is a Parisian, the author of cartoon on the internet in which he blogs about his life. He's single and has casual relationships. He often goes back to Ardèche, his native region, where his family still lives. He may well be thirty, but he finds it hard to cut the apron strings with his parents. On one of his trips back to Paris, Pierre crosses paths with Manon in the fast-speed train. Will this young and very pretty ticket inspector change his life?