Following a serious emotional collapase, thirty-five-year-old Pauline is hospitalized for several months in a psychiatric clinic. L'Attraction des astres tells the story of the first period she spends alone with her seven-year-old son, Arthur, outside the clinic. Pauline will have to overcome her anxieties and help her son calm his own in order to become a mother again.