Thirty-year-old Alexandre finds his precarious situation difficult. He keeps up appearances through provocation and lies. A tie salesman for a department store, he stays at his brother's place; Pierre is younger than him. On one of his days off, he crosses paths with a stranger in the street. Obsessed by her bag full of euro bills, he follows her on a whim.