Marcel Proust is confined by illness to his room. Celeste, her governess, takes care of him, writes at his dictation, glues the manuscripts, sews his book like a dress. Doctors want to heal him, friends want to see him, everyone wants to read his work. But he just wants to complete his work before death takes him away.