South Sudan is the youngest country in the world, at war with itself, with over 350,000 people killed since its inception in 2011. However, through this darkness, its endless cycle of conflict has hope: the determination of young women and men who refuse to give up on peace. Gatjang, a referee in a refugee camp of Juba, uses sports to bring a culture of peace to children and youths from adverse tribes. And Nandege, a young mother, becomes a successful mediator against all odds to address a lethal conflict that has opposed communities of the Kidepo Valley for generations. Through their stories, we gain awareness of the paths open to our humanity, which resonates across backgrounds and borders.