Jules, a 20-year-old stallholder, has experienced three strong emotions. He is therefore punished and must choose his constraint: a mime or a fanfare, which will appear at each of his emotional excesses for one year. He chooses the fanfare. Then begins a real ordeal, oppressed between a family that does not understand him and a budding love for the beautiful Mona. Will he assume his difference?