The Eight Mountains is the story of a friendship. Of children becoming men who try to erase the footprints of their fathers, but who, through the twists and turns they take, always end up returning home. Pietro is a boy from the city, Bruno is the last child of a forgotten mountain village. Over the years Bruno remains faithful to his mountain, while Pietro is the one who comes and goes. Their encounters introduce them to love and loss, reminding them of their origins, letting their destinies unfold, as Pietro and Bruno discover what it means to be true friends for life.