In ancient Rome a love story blossoms between Fabiola, daughter of a senator, and Rhual, a gallic gladiator. When Fabiola's father is killed, the Romans blame the Christians and the persecution begins. Rhual confesses to be a christian and is accused of the murder and sentenced to fight to death in the arena.